مینی هواساز
شهریور ۱۸, ۱۳۹۷
اجزای اصلی هواساز
با اجزای اصلی هواساز بیشتر آشنا شویم
مهر ۱۹, ۱۳۹۷
مزایای استفاده از هواسازهای سالن قارچ

هواساز ایرواشر سالن قارچ راندمان سالن قارچ

راندمان سالن قارچ در کشورهای صنعتی مانند هلند، دانمارک و … بسیار بیشتر از راندمان سالن های قارچ در کشور می باشد. در واقع میزان برداشت قارچ در واحد حجم بیشتر از این میزان در سالن های قارچ ایران می باشد

سالن قارچ صنعتی با راندمان بالا

سالن قارچ صنعتی با راندمان بالا

در ایران نیز راندمان سان های قارچ و میزان باردهی آنها متفاوت می باشد. در سالن های مدرن بازده در حدود ۳۳-۳۵% می باشد و در سالن های سنتی این میزان به حدود ۲۰-۲۵% کاهش پیدا می کند . و این در حالی است که در سالن ها از یک کمپوست قارچ استفاده شده است.

فکر می کنید علت چیست ؟

تجهیز درست و اصولی سالن قارچ می تواند پاسخ این سوال باشد. در سالن های سنتی با استفاده از ابزارهای و دستگاه های سنتی با کیفیت پایین ، کنترل دما و رطوبت که از فاکتورهای اساسی و حیاتی در پرورش قارچ می باشد کاهش می یابد.

استفاده از هواساز ایرواشر سالن قارچ می تواند یک انتخاب علمی باشد. هواساز ایرواشرهای سالن قارچ با تامین دقیق میزان رطوبت مورد نیاز سالن قارچ در هر بازه کشت و همچنین دمای مناسب ایده آل ترین شرایط را در فارم تولید قارچ فراهم می نماید.

تامین دمای خنک در فصل های گرم سال و در شهرهای گرمسیری 

دما در سالن های قارچ به همراه میزان رطوبت اصلی ترین فاکتورها در شرایط محیطی کمپوست قارچ می باشند. در دمای بالا اسپور ها از بین می روند و هم چنین احتمال رشد قارچ های رقیب و انواع کپک در کمپوست بیشتر می شود. به این دلیل است که بیشتر قارچ کاران سنتی در فصل های گرم سال کمپوست ریزی ندارند و همین امر باعث افزایش قیمت قارچ در بازار می شود.

اما قارچ کاران صنعتی با بهره گیری از تجهیزات سالن قارچ نظیر هواساز می توانند به راحتی گرما را مهار و میزان خنکی مطلوب را در سالن قارچ ایجاد نمایند. در نتیجه در فصل گرانی قارچ می توانند سود سرشاری داشته باشند و هزینه اولیه خرید هواساز جبران شود.

تامین رطوبت با استفاده از مدرن ترین سیستم رطوبت زنی

در هواساز ایرواشر سالن قارچ از سیستم ایرواشر استفاده می شود که مجهز به سیستم قطره گیر می باشد. این سیستم با استفاده از فوگر ( نازل مه پاش ) رطوبت سالن تامین می شود. قطرات آب در این سیستم به ذرات بسیار ریز ( در حد میکرو ) تبدیل می شوند که بخار را به صورت مه در سالن پراکننده می کند. وجود سیستم قطره گیر از نفوذ قطرات درشت آب به شالن و ایجاد لکه بر روی قارچ ها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید :

هواساز ایرواشر سالن قارچ یک انتخاب ایده آل 

کنترل رطوبت و دما با استفاده از هواساز سالن قارچ

 

همانطور که مطالعه کردید افزایش راندمان سالن قارچ نیازمند استفاده از تجهیزات مدرن در سالن قارچ می باشد و هواساز به عنوان قلب تپنده سیستم تهویه در فارم قارچ می تواند یک انتخاب درست و منطقی باشد.

افزایش راندمان سالن قارچ و همچنین فروش در فصل گرما می تواند جبران هزینه اولیه خرید دستگاه هواساز را نماید . از این رو هواساز سالن قارچ بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

گرماسرد تولید کننده انواع هواساز ایرواشرهای سالن قارچ با تجریه تجهیز بیش از ده ها سالن قارچ در کشور 

با ما در تماس باشید ۰۲۱۶۶۴۲۶۸۸۰ و ۰۲۱۶۶۴۲۴۷۰۸ 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما